Ruch w ciąży wyjdzie ci na zdrowie

pregnant woman sportswear with large belly sitting on fitness ball
Ćwiczenia z piłką w ciąży.

Kobiety w ciąży często słyszą — „musisz odpoczywać”, „nie biegaj”. Ćwiczyć więc czy nie ćwiczyć? Wątpliwości rozwiewa Joanna Szkutnik, położna z Miejskiego Szpitala Zespolonego w Olsztynie.
Przekonanie, że kobiety w ciąży nie powinny się ruszać, jest dziś przeżytkiem. Jeśli przyszła mama nie ma żadnych przeciwwskazań, ruch jest wręcz zalecany. Mamy mają jeść za jedną, a nie za dwie osoby i przede wszystkim zdrowo. Muszą też korzystać z aktywności fizycznej — zapewnia Joanna Szkutnik, położna. — Jeśli nie ma przeciwwskazań, ruch fizyczny ma ogromny wpływ na rozwój dziecka, przebieg porodu i powrót do dawnej sylwetki po urodzeniu malucha.

Ćwiczenia fizyczne w czasie ciąży przygotowują miednicę do porodu. Dzięki temu poród może być mniej bolesny. Systematyczne – poprawiają nie tylko sprawność fizyczną, ale też samopoczucie i kondycję fizyczną. Co specjaliści polecają kobietom w ciąży? Może to być pływanie, ale też aqua aerobik, regularne spacery, joga czy pilates. Czego ciężarnej z kolei absolutnie nie wolno? Wykluczone są sporty urazowe, czyli jazda konna, gry zespołowe, tenis ziemny, biegi powyżej trzech kilometrów dziennie, żeglarstwo, sporty walki czy wspinaczka górska.

 
System qLabs Q3. Kontroluj INR. Ciesz się życiem